Ninja ZX-10R

 
 

Detaily

Motor

Nový motor nabízí špičkový výkon s lineárním průběhem. Velká pozornost byla věnována zajištění ideálního dávkování motoru, a to ve všech režimech.
Vrchol točivého momentu se mírně posunul do vyšších otáček, což mělo dopad na vyhlazení průběhu a díky tomu může jezdec s větší jistotou ovládat škrtící klapku.

Kapota

Kompletně nově navržená kapotáž využívá oblých linií místo ostrých hran. Barevné a černé části kapotáže tvoří kompaktní agresivní image.

Centrální tlumič

Nové je zavěšení zadního kola a poloha centrálního tlumiče. Toto uspořádání nabízí řadu výhod: lepší přilnavost k silnici (zejména v poslední třetině zdvihu) plynulejší reakce, větší stabilitu a zpětnou vazbu při zatáčení, stejně přispívá k centralizaci hmoty. Samozřejmě jde o plně nastavitelný tlumič.

 

 

 

Hliníkový rám

Kompletně nový rám zajistí tu správnou tuhost. Zvyšuje stabilitu při zatáčení a zajišťuje vysokou úroveň zpětné vazby.
 
 

 

 

 

 

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control)

Vysoce sofistikovaný systém je založen na technologii ze závodů MotoGP. Na rozdíl od systému KTRC použité u 1400GTR, který byl navržen tak, aby jezdci zajistil pocit jistoty při přechodu na kluzký povrch, S-KTRC byl navržen tak, aby maximalizoval pohyb vřed a umožňoval jízdu na hraně adheze. Pro dosažení nejrychlejší akcelerace je zapotřebí určité množství prokluzu, a tak, s cílem optimalizovat trakci, S-KTRC skutečně umožňuje mírné proklouznutí. Ideální poměr prokluzu se mění dle podmínek. Systém na základě několika vstupních parametrů ( otáčky předního a zadního kola - prokluz, otáčky motoru, poloha škrtící klapky, zrychlení, atd. v reálném čase vyhodnotí co se děje. S-KTRC mění podmínky každých 5 milisekund a řídí zapalování, umožňuje tak velmi rychlou reakci na změnu. K dispozici jsou tři režimy nastavení, které jezdec může nastavit dle přání (a úrovni jeho dovedností).
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) Jen pro verzi s ABS

KIBS je multi-snímací systém, který zpracovává signály z mnoha zdrojů. Kromě předních a zadních senzorů rychlosti otáčení kol (standard pro každý systém ABS), KIBS také sleduje hydraulický tlak v předním brzdovém třmenu a různé informace z řídící jednotky motoru, jako je natočení škrticí klapky, otáčky motoru, spojky a který je zařazen rychlostní stupeň. U sériového motocyklu je poprvé použitý systém, který komunikuje mezi řídící jednotkou motoru a jednotkou ABS. Tento systém umožnuje ovládat tlak v brzdovém systému tak, aby se zabránilo snížení brzdného výkonu v důsledku nadměrného poklesu tlaku. Zajistí větší cit na páčce a uhlazený linární nástup brzdění.
 

Světlomet

Design předního světla přispívá k ostrému a agresivní stylu.
 
 

LED zadní světlo

Motocykl je zakončen kompaktním zádí s elegantním LED zadním světlem.
 
 

Přístrojová deska

Přístrojová deska je velmi dobře viditelná. Má LED podsvícení. Multi-funkční LCD displej nabízí dva režimy: standardní a Race. Přepnutí do režimu Race změní zobrazení. Hlavní údaj na LCD: rychlost na převodový stupeň. Pravá strana: Hodiny na Rychlost.
 
 

Výfukový systém

Nové výfukové svody, se vyrábí z tepelně-odolné titanové slitiny. Mají téměř stejné rozměry jako jejich závodní protějšky. Tato vlastnost usnadňuje zvýšení výkonu pomocí výměny koncovky bez nutnosti vyměnit celého výfukového systému.

Big Piston přední vidlice

Nová BPF (Big Piston) vidlice s ø43 mm významně přispívá k vynikající ovladatelnost nové Ninja ZX-10R. Ve srovnání s konvenční vidlicí má vidlice BPF při stejné velikosti hlavní píst téměř dvakrát tak velký (ø 39.6 mm ve srovnání s ø 20 mm na ZX-10R 2010), olej uvnitř vidlice BPF působí na ploše téměř čtyřikrát větší. Tlak ve vidlici se sníží, protože se rozloží na větší plochu pístu, což zajistí větší citlivost tlumení při zachování tlumicí síly.
 
 

 

 

Kyvná vidlice

Stejně jako rám je kyvná vidlice třídílné konstrukce. Tuhost byla navržena tak aby plně korespondovala s tuhostí rámu. Složitá konstrukce přispívá k vysoké kvalitě.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Power Mode - volitelné tři stupně výkonu

Kromě prvního režimu, který umožňuje plný výkon, jsou u nové Ninja ZX-10R další dva stupně, což umožňuje jezdci vybrat dodávku energie tak, aby vyhovovala daným podmínkám.
Full - plný výkon
Middle - variabilní výkon - jezdec může zvýšit výkon ve středních otáčkách v případě razantního otočení plynu
Low - omezený výkon asi na 50 - 60% z plného

 

 

 

 

 

Nádrž

Design nádrže je navržen tak, aby zachovával linie celého stroje. Nádrž má objem 17 litrů.
 
 

 

 

Brzdy

Radiální pumpa i radiální brzdové třmeny Tokico zajistí impozantní brzdný výkon. Mají vynikající nástup i dávkování.
 

 

 

 

 

 

Öhlins tlumič řízení

Nastavitelný tlumiče řízení Öhlins twin-tube je součástí standardní výbavy. Zajistí stabilní tlumicí výkon i při závodních podmínkách. Tento tlumič byl vyvinut ve spolupráci s Öhlins speciálně pro Ninja ZX-10R.
 

 

 

 

Zrcátka

Zrcátka obsahují integrované LED blinkry.

 

Ninja ZX-10R

race bike

   

materiály použity ze stránek www.kawasaki.cz
 
 

Copyright © 2011  www.bakar.cz